SM GULD & kackerlackor o nya kryddor


SM GULD ♥♥ Färjestad Svenska Mästare 2011

Igår tog Färjestad SM Guld ( igen ) , o det är en sån otroligt skön känsla kan jag tala om . Så nu kan alla hockeyhatare andas ut för nu blir det uppehåll på mina o alla andras hockeykommentarer på Facebook ett tag framöver . Lägger in en bild på min stora favorit i laget Martin Sevc ♥



Skål på dej Sevc !
Som jag skrev på FB igår kväll gjorde jag kackerlackor ( La cucaracha) som tilltugg till hockeyn o här kommer en beskrivning hur man gör dom .
" Kackerlackor"

Du behöver bacon, päron o ädelost
Skär lika stora bitar av päron o ädelost
Ta en bit päron o en bit ädelost o linda en skiva bacon runt , fäst med tandpetare.
Lägg på en plåt o kör dom i ugnen i ca 15 minuter( 200 grader) tills baconet blir " knaprigt ".
Mmmm  gott o knaprigt till en kall öl eller ett glas rött
Fick nyhetsbrev från Borgebykryddgård om vårens nyheter så nu när jag beställde min senaste leverans tog jag hem några som jag ska testa inom de närmaste dagarna . Kommer med utlåtande inom kort om dessa . Kryddorna här nedan är dom nya .

Pastakrydda tomat&ost, Chicken Mallorca, Änglapuss(sweet mango o chili dipp), Curry Mango


Nej nu får jag slita mig från datorn , sitter o läser allt om " Guldkvällen " på Expressen , Aftonbladet m.m  men nu får jag fortsätta med lite trädgårdsarbete nu när jag ä ledig för till helga jobbar jag . Ha en bra dag mina vänner :)