Lite hockey o lite mat :)

Hej ! Idag ä jag nöjd , Färjestad slog Hv 71  med 5 -2 o slutspelsnerven börjar infinna sig. Det är ju jämt bland bottenlagen så allt kan hända de kommande matcherna innan slutspelet börjar . Bara vi inte blir fyra ( just nu ä vi trea ) för som det ser ut just nu kommer vi förmodligen få möta Djurgården i semin då  o det vill jag inte ska ske . Men som sagt mycket kan hända än . Ja ja nog om hockey o över till ett annat kärt ämne, mat !  Idag gjorde jag en superenkel kycklingrätt som jag vill tipsa om . Kycklinginnerfilé i ugn. Gör så här :
1 kg kycklinginnerfilé
5dl grädde
dippkryddor
maizenaredning 
Krydda kycklingen o kör på den i ugnen( 200 grader) i 10 minuter. Blanda grädde med dippkryddor o lite maizena, häll över kycklingen o grädda i ytterligare 10 minuter. Servera med wookgrönsaker o det tillbehör ni föredrar ; potatisklyftor, ris, bulgur eller ngt annat. Här nedan kommer lite bilder på hur jag gjorde .
Jag kryddade med Louisiana kickin´chicken o kycklinggrillkrydda från Borgebykryddgård.
Jag använde dessa tre dippkryddor från Borgeby
Dippkrydda Sourcreme & garlic
Dippkrydda Dracula
Ostkrydda nacho
men givetvis går det bra med dipppåsar från OLW o Estrella.
mmm gött ble´dä !
Jaa o sportlov är det nu så Linnea åkte till Andreas i stockholm i fredags o på onsdag ska dom åka till deras stuga i Orsa o åka skidor i Grönklitt. Lina har inga direkta planer för sportlovet , hon kommer säkert att sova en del tror jag . Själv jobbar jag må - onsdag ,fast det är väl lite mindre att göra nu när skolorna är stängda dock. Neej nu ska jag kolla om det är nån bra film som jag kan somna till . So long !