Marshmallowfluff fudge

Nu har jag äntligen testat något som jag funderat på länge, att göra något  godis på marshmallowfluff. Jag har gjort " Never fail fudge " efter receptet på fluffburken. Först var jag ju tvungen att omförvandla de amerikanska måttenheterna så när jag kom till 2 1/2 cup sugar ( som blir 5,9 dl socker !!!)  trodde jag att det blev fel , men det ska tydigen vara så mycket. Jag drog ner till 4,5 dl socker och chokladen skulle egentligen vara 350 gram men nu hade jag bara en 200 gr marabou mjölkchoklad hemma så det fick räcka. När jag först hade rört ihop allt o låtit det koka i 5 min så var smeten väldigt sockrig o kletig så det fick koka lite till o så tillsatte jag lite mer smör . Så sen blev jag ganska nöjd med resultatet, men nästa gång ska jag ta mörk choklad o hacka i lite valnötter.
Här kommer receptet

Marshmallowflufffudge
4,5 - 5 dl  socker
1,75  dl smält smör
1 burk kondenserad mjölk
1 burk Marshmallow fluff
3/4 tsk  salt
350 choklad
1 tsk vaniljsocker
Blanda ihop de 5 första ingredienserna o låt det koka på medelvärme minst 10 minuter under ständig omrörning. Smaka av så sockret har löst sig o dra grytan åt sidan o hacka chokladen i bitar o rör ner så det smälter plus vaniljsockret.
Häll upp smeten i en form o låt stelna , skär sedan fudgen i små bitar typ 2,5 x 2,5 cm
Slutresultatet blev riktigt bra , o nästa gång ska jag som sagt pröva o ha i lite hackade valnötter o använda mörk choklad . Det kan nog bli gött o ha i krossad turkisk peppar o ha i lakritspulver i stället för choklad.
Jag rekomenderar er att testa detta ;)