Nachochipspanerad kyckling

 
Nu äntligen har jag lyckats fixa till så jag kan delge er denna rätt som jag tycker är jättegod ( om man gillar tex-mex smaker ). 
 
 
Detta behöver du : 
4-6 p
Kycklingfilé 1 kg ( skär dom i bitar)
Nachochips med ostsmak 1 påse
Ägg 2st
Kryddor: Ostkrydda nachocheese  o spiskummin ( det går bra med vanliga tacokryddor oxå)
 
 
 
 
 
 
 
Kör chipsen i matbereraren tills det blir som ströbröd fast med lite större bitar.
 
 
Blanda de mixade chipsen med kryddorna.
 
 Vänd kycklingbitarna  i uppvispat ägg o vänd dom i de mixade chipsen.
 
 
 
 
 
Lägg upp bitarna på en plåt o kör dom i ugnen i ca 20 min på 200 grader.
 
Som tillbehör gjorde jag potatisslantar smaksatt med sourcream & garlic.
 
 
 
Blanda cream fraiche o någon ostdippkrydda o servera det som en kall sås till. Det är även gott med salsa till.