Pasta tagliatelle med fläskfilé, bacon o hemgjord rödpesto

Jag älskar både röd o grön pesto för dess aromatiska smak o idag gjorde jag röd pesto som jag blandade med grädde , färskost, paprika lök o champinjoner o bacon som sedan blandades med pastan o till detta serverade jag tunna skivor av fläskfilé o vitlöksbröd . 
 
 
Röd pesto
 

1 kruka färsk basilika 
en burk soltorkade tomater
1 dl olja ( jag tog rapsolja för jag ville inte ha den dominanta olivoljesmaken men det är ju en smaksak )
1,5 dl riven parmesan 
1 dl cashewnötter 
1/2 dl valnötter
2 vitlöksklyftor
1 tsk salt 
 
 
 
Mixa tomaterna några varv först
 
Lägg sedan i resten o kör mixern tills det blir "rätt" konsistens .
 
 
Det va peston det o nu ska jag göra pastasåsen . Till den behöver du : :
 
Pastasåsen 
 
Matlagningsgrädde ca 3-4 dl 
1 burk färskost ( vilken smak man än gillar )
1 röd parika hackad i småbitar 
1 gul lök           "          " 
6-7 färska champinjoner hackade 
2 paket bacon 
ca 1,dl röd pesto
 
 
 
 1 fläskfilé som torrmarineras med örtkryddor 
 
 
 
 
 
Skär filéen i tunna skivor o torrmarinera med örtkryddor .
 
Stek bacon i klipp den i små bitar .
 
 
Fräs lök, paprika o champinjoner .
 
 
 
Blanda grädde, färskost o röd pesto o låt sjuda i 5 min o blanda sedan i lök/paprika blandningen o bacon.
 
 
Koka ihop allt i 10 min på svag värme o under tiden kokar du pasta o steker fläskfilén .
 
Servera med vitlöksbröd o toppa med lite extra riven parmesan !
 
 
 
 
Smaklig måltid !